Хомчук Олена Павлівна

Керівник, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри психології соціально-гуманітарного факультету

Науково-дослідна лабораторія психології розвитку особистості функціонує як підрозділ Центру розвитку особистості при Білоцерківському національному аграрному університеті.

Створення лабораторії спрямовано на підтримку наукової та освітньої діяльності, формування належних умов для роботи науково-педагогічних працівників та студентів.

Ключові напрями роботи та цілі Лабораторії включають:

  • Планування, координування та здійснення базових та прикладних наукових досліджень для задоволення суспільних потреб згідно з тематикою наукових проєктів Університету та програмами кафедри психології;
  • Інтеграція результатів наукових досліджень у практичну сферу та навчальний процес;
  • Вдосконалення підготовки компетентних спеціалістів-практиків;
  • Здійснення аналітичних досліджень освітнього процесу та його ролі у становленні особистості студентів;
  • Організація науково-практичних заходів: конференцій, семінарів, тренінгових програм, дискусійних майданчиків з актуальних психологічних тем;
  • Реалізація програм психологічної допомоги для студентів Університету;

Розвиток партнерських відносин з дослідницькими центрами, державними та приватними організаціями, установами різних форм власності, громадськими ініціативами, чия діяльність пов'язана зі сферою інтересів Лабораторії.

 

На кафедрі психології та здоров’я людини функціонує студентський науковий гурток «Академічний старт». Для організації наукової роботи студентів у межах діяльності студентського наукового гуртка «Академічний старт» залучаються здобувачі вищої освіти спеціальності С4 «Психологія» першого (бакалаврського) рівня.

Учасники гуртка об’єднані спільними науковими інтересами, займаються дослідницькою діяльністю у позанавчальний час, розробляють індивідуальні та колективні науково-дослідні роботи відповідно до пріоритетних напрямів досліджень кафедри психології та здоров’я людини.

Керівник гуртка: Антоніна Михайлівна Шевченко, кандидат психологічних наук.

Мета наукового гуртка – залучення студентів до проведення науково-дослідної діяльності, участі у наукових та соціальних проєктах, науково-практичних заходах та конкурсах, створення умов для творчого зростання у процесі навчання і оволодіння фахом для майбутньої професійної діяльності та кар’єрного розвитку.

Склад гуртка: до роботи в гуртку залучаються студенти 2–4 курсів спеціальності «Психологія», які цікавляться науковими дослідженнями в галузі психології.

Основні напрями діяльності гуртка:

  • розвиток наукового мислення, аналітичних здібностей та формування і розвиток навичок дослідницької діяльності;
  • залучення студентів до участі у науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах та конкурсах;
  • опрацювання та обговорення актуальних проблем психології;
  • консультування студентів щодо написання наукових робіт для участі в міжнародних, всеукраїнських та внутрішньоуніверситетських конференціях. Формати діяльності гуртка:
  • участь у науково-практичних заходах: семінарах, тренінгах, круглих столах, конференціях, майстер-класах, наукових конкурсах та олімпіадах;
  • підготовка та представлення доповідей, їх колективне обговорення й дискусії на засіданнях гуртка;
  • написання й публікація наукових статей, тез конференцій, оглядів літератури (у тому числі у співавторстві з науково-педагогічними працівниками);
  • участь у науково-дослідних проєктах кафедри та університету;
  • популяризація науки через інтерактивні заходи: наукові квести, воркшопи, відкриті лекції, науково-популярні зустрічі;
  • співпраця з іншими студентськими науковими гуртками та молодіжними організаціями. Переваги участі в гуртку:
  • формування навичок науково-дослідної діяльності та вміння застосовувати теоретичні знання у практиці;
  • можливість обміну досвідом і спілкування з однодумцями щодо актуальних проблем сучасної психології;
  • апробація власних наукових ідей та досліджень у безпечному середовищі колег;
  • залучення до участі у конференціях, конкурсах і наукових проєктах;
  • розвиток критичного мислення, аналітичних здібностей та наукової ерудиції;
  • здобуття досвіду спільної роботи зі студентами інших курсів і науково-педагогічними працівниками;
  • формування наукового портфоліо, що стане перевагою для подальшого навчання чи професійного розвитку.

День, аудиторія, час проведення засідань: останній четвер місяця, ХАБ, 14 год. 30 хв.  

План роботи студентського наукового гуртка «Академічний старт» на 2025-2026 н.р.